• Välkomna tillbaka!

    På torsdag 24 september kl. 17-18 kör handbollsträningen igång igen! 😁 Vi hälsar gamla och nya lagkompisar välkomna att träna med vårt glada gäng! P14 (2011) 9 sep 2020 2kommentarer
  • Äntligen startar handbollen igång igen!

    Välkomna till säsongsstarten! Då var det dags för handbollssäsongen att starta igång igen, torsdagen den 8:e oktober klockan 18.00. Nytt för i år är att vi ha en rent flicklag för dem födda 2012. Nytt för i år är även att vi har en helt ny förening på plats, mer om det att läsa nedan. Vi vill såklart att så många tjejer som möjligt från hela kommunen spelar handboll och alla är varmt välkomna att komma och prova på för att se hur roligt det är. Vill ni så är det helt ok att kontakta någon av oss ledare om ni har några frågor eller funderingar kring detta (kontaktuppgifter finns på lagets sida). Gällande flickor födda 2012 så kommer vi att använda laget.se som huvudsaklig kommunikationskanal (https://www.laget.se/AleHandbollF12), här kommer ni att hitta all information löpande. Vi har även som ambition att få till någon form av föräldramöte men får be om att återkomma i den frågan med tanke på rådande omständigheter. Vi kommer dock att vilja samla in fler kontaktuppgifter dels till alla barn men även till alla vårdnadshavare, detta är främst för att kommunikationen skall fungera så bra som möjligt. Nedan finns även VIKTIGT information att känna till innan säsongen startar igång med tanke på nuvarande situation med corona, vi har tydliga riktlinjer för hur vi skall hantera detta under träningarna som vi vill att alla har läst igenom. Träning - Torsdagar i Älvängenhallen, 1800-1900. Första träningen är torsdag den 8 oktober, kom ombytta och klara. - Förhoppningsvis så kommer vi även att få spela matcher (minisammandrag) under säsongen 20/21 men pga corona så har man hittills valt att avvakta med detta för de mindre barnen då dessa sammandrag sker inomhus och att det ofta krävs fyra lag plus föräldrar (för mycket folk). Vi hoppas såklart på en positivt utveckling och att tjejerna skall få testa på även detta. Information om Ale Handboll Ale HF och Nödinge SK har gått samman till en förening, denna nya förening heter Ale Handboll. Styrelsen och ledare har under två mycket givande dagar i helgen som var arbetat med att börja forma Ale Handboll. Vi har bland annat avhandlat: - Värdegrundsarbete - Föreningsutveckling - Informationsspridning - Lärt känna varandra - Utbildning av SISU Arbetet är så klart inte helt avslutat då det är mycket att få ihop när två föreningar blir en, därav att det kan vara nyttigt att då och då gå in på laget.se (https://www.laget.se/AleHandboll) för att följa och ta del av utvecklingen och den information som kommer läggas upp där gällande föreningen. Klubbkläder För den som vill så finns föreningskläder/träningskläder från Ale Handboll att beställa över nätet, nu är leverantören Stadium, sortimentet kommer att utökas efterhand. 1. Gå in på Stadium 2. Välj föreningar (i vänstra hörnet) 3. Välj Ale Handboll 4. Handla Med anledning av Coronaviruset Observera att information, råd, rekommendationer och beslut gäller i nuläget och tillsvidare. Läget kan snabbt förändras och tagna beslut och rekommendationer kan komma att ändras med kort varsel. Vi följer Riksidrotts- och Handbollsförbundets riktlinjer. - Barnen deltar bara om de är friska. - Vid sjukdom skall barnen varit symptomfria i 48 timmar innan deltagande. - Inga föräldrar i hallen under träning, vi får återkomma med vad som gäller vid ev. minihandboll och sammandrag. - Ett lag i taget i hallen under träning, det innebär att det ena laget måste lämna anläggningen innan nästa går in. Om träningen startar 1800 kommer vi att gå in i hallen gemensamt då föregående lag lämnat förhoppningsvis 1755. Om träningen slutar 1900 kommer vi att lämna hallen 1855. - Inget ombyte får ske i hallen. - Tillse att vattenflaskor är namnade, påminn barnen om att de bara dricker ur sin flaska. Handbollshälsningar från Peter, Lisa, Henrik och Mattias. F13 (2012) 8 sep 2020 2kommentarer
  • Information kring säsongen 20/21

    Hej gänget! Ale Handboll - ledardagar Styrelsen och ledare har under två mycket givande dagar arbetat med att börja forma vår nya föreing - Ale Handboll. Vi har bland annat avhandlat: - Värdegrundsarbete - Föreningsutveckling - Informationsspridning - Lärt känna varandra - Utbildning av SISU Arbetet är så klart inte helt avslutat då det är mycket att få ihop när två föreningar blir en, därav att det kan vara nyttigt att då och då gå in på laget.se (https://www.laget.se/AleHandboll) för att följa och ta del av utvecklingen och den information som kommer läggas upp där. Föreningskläder via Stadium För den som vill finns föreningskläder för Ale Handboll: Beställ via Stadiums hemsida. Just nu är sortimentet begränsat men kommer att utökas efterhand. Allt som vi medlemmar handlar ger återbäring till föreningen. 1. Gå in på Stadium 2. Välj föreningar (i vänstra hörnet) 3. Välj Ale Handboll 4. Handla Med anledning av Coronaviruset Observera att information, råd, rekommendationer och beslut gäller i nuläget och tillsvidare. Läget kan snabbt förändras och tagna beslut och rekommendationer kan komma att ändras med kort varsel. Vi följer Riksidrotts- och Handbollsförbundets riktlinjer. - Kom bara om du är frisk. - Vid sjukdom skall du varit symptomfri i 48 timmar innan deltagande. - Inga föräldrar i hallen under träning, vi får återkomma med hur vi gör vid matcher. - Ett lag i taget i hallen under träning, det ger vid handen att det ena laget måste lämna anläggningen innan nästa går in. Om träningen startar 17:00 kommer vi att gå in i hallen gemensamt då föregående lag förhoppningsvis lämnat 16:55. Om träningen slutar 18:00 kommer vi att lämna hallen 17:55. - Inget ombyte får ske i hallen. - Tillse att vattenflaskor är namnade och att du bara dricker ur din flaska. - Tvätta händerna vi ankomst Mer information finns på handbollförbundets hemsida. Läs detta och förmedla till spelarna alternativt läs tillsammans så att alla vet vad som gäller. https://www.svenskhandboll.se/Nyhetslistor/HandbolliSverige/bestammelsergallandenationellatavlingsmatcher Som så mycket annat under 2020 blir det en annorlunda säsong men vi får tillsammans göra det bästa av situationen. Nu kör vi! F14 (2011) 7 sep 2020 0kommentarer
  • Nu drar vi igång! :)

    På måndag (7/9) börjar vi träna igen! Vi är ledsna för kort varsel - det har varit svårt att få klara besked från kommunen gällande tillgänglighet till hallen. I år har vi lite kortare träningstid - 17:00-18:00. Det gör att vi behöver vara ombytta och klara i god tid, så att vi inte förlorar värdefull träningstid. Coronasituationen gör att vi inte kan ha någon publik på träningen - dvs inga föräldrar eller syskon i hallen (inte heller i korridorer eller andra ytor inomhus). Vi ses! F14 (2011) 5 sep 2020 2kommentarer
  • Träningsstart Hösten 2020

    Måndag den 24e börjar vi träna i Kulturrummet. Måndagar: 19.00 - 21.00 Onsdagar: 20.00 - 21.30 Tränare: Jan Franzén Ass: Peter Liljeblad Uppvärmningskaffe på läktaren 15-20 min innan träningsstart. Välkomna! Seniorlag Herrar 20 aug 2020 0kommentarer
  • Visa fler nyheter