Vårt lags hejja-ramsa
Tjejerna har fått i uppgift att ta fram en hejjaramsa och en dans. Nu har vi en påbörjad dans och en ramsa!
F13 (2012)
15 okt 2020
0kommentarer
Information
Hej på er, I veckan gick det ut information till vårdnadshavarna till barnen på Kronanskolan angående ett (1) konstaterat fall av Covid bland barnen i årskurs 2. Vi ledare har varit i dialog med rektorn samt klubbens ordföranden och vill meddela att vi kommer att ha träning idag. Viktigt att återigen poängtera att man vid minsta symptom stannar hemma och kurerar sig! Har ni frågor och funderingar är ni välkomna att höra av er till oss eller klubbens ordförande. Vänliga hälsningar, Ledarna
F13 (2012)
15 okt 2020
0kommentarer
Minihandbollssammandrag 25/10
Det är snart dags för minisammandrag! Det är speciella tider så årets minisammandrag blir inte riktigt som vi är vana vid. Nedan finner ni de instruktioner vi fått från förbundet. Det är vi som arrangerar detta minisammandrag vilket innebär att vi kommer att behöva er hjälp. Som ni ser i sista avsnittet nedan behöver vi hjälp av 5 föräldrar, anmäl ert intresse i kommentarerna till denna nyhet. Tänk på att detta är det enda sättet att få vara med under dagen... Vi kommer inom kort att skicka ut en kallelse som vi önskar att ni svarar på så snart som möjligt. Baserat på hur många tjejer födda 2011 som var med oss förra året har vi anmält två lag. Tyvärr har alla från förra året inte kommit tillbaka i år, detta gör att vi behöver alla de tjejer som varit med och tränat under hösten. Vad vi vet nu är detta det enda planerade minisammandraget, så det skulle vara vädigt synd om någon av tjejerna missar. (Ni som nås av denna nyhet och vars dotter inte tränat med oss än i år - kolla gärna om de inte fått tillbaka lusten för handboll, vi skulle gärna se att vi blir fler! Om ni är säkra på att er dotter inte vill spela handboll mer skulle vi uppskatta om ni meddelar oss så att vi kan uppdatera laglistan) Info från förbundet: På grund av rådande pandemi har Handbollsförbundet Väst beslutat om en del förändringar gällande våra minihandbollssammandrag. Nedan följer det reglemente som gäller för minihandbollsammandrag säsongen 2020/2021. Generella restriktioner • Den som är sjuk, även med mycket milda symptom, ska inte delta i arrangemanget! • Tvätta händerna med tvål och vatten före och efter aktivitet. • Använd den handsprit som finns till förfogande i hallen • Undvik trängsel i entréer och korridorer • Byt om och duscha hemma. Omklädningsrum ska inte användas. Inför match • Laget får bestå av max 10 spelare och 2 ledare • Inga föräldrar närvarar i idrottshallen/på läktare under matchspel • Den totala väntetiden för föräldrar som kör är 1 timme och 10 minuter utifrån det spelschema som presenteras. Match • Lagen kommer att delas in i grupper om 4. Dessa 4 lag spelar sina matcher på rad under 1 timme. Därefter följer 20 minuter paus för att alla 4 lag ska hinna ut och 4 nya lag ska hinna in på planen. • Viktigt att alla lagen respekterar att lämna idrottshallen så fort matcherna är avslutade. Arrangör • Max 2 domare / plan • Max 1 funktionär som sköter klockan för båda planerna • Max 4 matchvärdar i idrottshallen
F14 (2011)
12 okt 2020
5kommentarer
Sammandrag Stora Höga arena 18 Oktober Pojkar9
Hej på Söndag har vi vårt första sammandrag där vi pga covid inte får ha publik så därför samlas vi vid Äik parkeringen och barnen åker med sina ledare till sammandraget. Lag Ale Handboll 1 Samlas 8:15 Lag Ale Handboll 2 Samlas 10:00 Ale Handboll 1 Ledare Erik och Jonas Miliam Oscar Cornelis Joel Malte Wilmer William Milton Ale Handboll 2 Ledare Mikael och Dragan Theo Gabriel Ludvig Adrian D Vincent Lucas Svante Vallentino
P14 (2011)
11 okt 2020
3kommentarer
Äntligen börjar träningen!
Hoppas ni är lika förväntansfulla som vi ledare är, imorgon börjar handbollen för tjejerna igen och det skall bli superkul! 18.00-19.00 i Älvängenhallen. Ses där! Med vänlig hälsning, Ledarna
F13 (2012)
7 okt 2020
0kommentarer
Visa fler nyheter