• Säsongen 2021/2022

    Äntligen är dags att dra igång boll och leken. Det är barn födda 2017 och 2018 som är hjärtligt välkomna. Lördagar den 11 September kl 10.00-11.30 i Skepplandahallen. Ingen föranmälan. För att hålla nere antal personer i hallen så ber vi er att tänka på att en förälder per barn. Har man minsta symtom så stannar man hemma. Viktigt att vi alla håller på detta! I år kommer Matilda Lindmark och Anton Thunberg gå vidare till Handbollskolan. Men vi är med första gången och kommer sedan lämma över till Jennie Franck Larsson och Niklas Gustavsson. Vi behöver ha in flera ledare för att vi ska kunna driva boll och leken denna säsongen. Viktigt att ni tar kontakt med oss om ni kan tänkas hjälpa till. Med detta vill Jag och Anton tacka för oss och hoppas att boll och leken fortsätter lever vidare. Tveka inte ifall ni har några frågor angående om att hjäpa till. Hoppas vi ses nästa lördag i hallen. ? Boll o Lek Nord (2021-2022) 7 sep 2021 0kommentarer
  • Säsongen 2021/2022

    Nu äntligen är det dags att dra igång Handbollskolan för barn födda 2015 och 2016.. Lördagen den 18 September kl 10.15-11.30 i Älvängenhallen. Första gångerna vill vi att en förälder sitter med på läkataren ifall barnet behöver stöttning. För att kunna bedriva Handbollskolan i år kommer vi behöva få in fler ledare. Har du möjlighet att hjälpa till så kan du säga till oss på träningen. Hälsningar Ledarna. P9 (2016) 7 sep 2021 6kommentarer
  • Nu startar vi träningen

    Hej nu på Måndag den 6 September kl18:45-20:00 så börjar vi äntligen med handbollsträningen igen, vi har som mål att få till två träningar i veckan och hoppas att vi får ytterligare en tid hallen men det återkommer vi med senare. Hoppas att ni är lika taggade som oss Ledare. P14 (2011) 1 sep 2021 2kommentarer
  • Snart är det dags!

    Hej alla! Snart är det dags för handboll igen - inomhus :) Vi får äntligen träna som vanligt igen och i år börjar vi dessutom spela på helplan, vilket ska bli väldigt spännande. Seriematcherna ligger inne i kalendern, kika gärna där redan nu så att ni inte bokar in andra saker som krockar. Kallelser kommer att skickas ut när det närmar sig. Vi drar igång med träning 6/9 17:15-18:45. Kommunen har tilldelat klubben ganska få träningstider, vilket gör att vi tyvärr bara får en träningstid per vecka. Vi håller dock på att försöka hitta någon kreativ lösning på det. Vi får återkomma när vi vet mer. Vi vill gärna att ni skriver i gästboken om man inte kommer på träningen, detta så att vi kan planera bästa möjliga träning anpassat efter antalet tjejer på plats. Om det skulle vara så att någon tjej vill sluta eller ta en paus (vilket vi verkligen inte hoppas!!!) vill vi att ni meddelar oss. Detta så att vi kan ha en uppdaterad laglista. Nu kör vi! //Anton, Håkan & Sofia F14 (2011) 30 aug 2021 15kommentarer
  • Nystart damlag

    NYSTART DAMLAG - Vi söker nya spelare till vårt Damlag då flera av spelarna som varit med länge nu kommer sluta. Vi har som ambition att spela och ha kul tillsammans. Vi kommer träna en gång i veckan, på onsdagar mellan 18.45-20.00 i Ale Kulturrum, och är anmälda till seriespel i division 4. Vi är spelare i olika åldrar (födda 2004 och uppåt). Vi hade blivit jätteglada om du ville komma och provträna med oss, alla är välkomna! Tveka inte att höra av dig till oss om du är intresserad, eller har några andra frågor! Kontaktpersoner i damlaget: Esther 0720497594 Martina 0735202644 Seniorlag Damer 28 aug 2021 0kommentarer
  • Visa fler nyheter