Lotter och Julkalendrar
Då är det dags för lite försäljning! Detta gör vi för att säkerställa att det finns en handbollsklubb i Ale även i framtiden och för att vi ska kunna hålla nere medlemsavgifterna. Lotter och Julkalendrar kommer att delas ut imorgon, månag 14/11. Så be gärna tjejerna ta med något att bära i, så de inte förstörs i höstrusket. Julkalendrar - Bingo Lotto Kalendrarna kostar 100kr/st. Eftersom det är en Julkalender är det nog lättast att sälja dem innan 1/12. När ni sålt kalendrarna swishar ni till 070 253 61 29 (Sofia Bokvist). I texten anger ni namnet på spelaren och att det avser Julkalendrar. Redovisa försäljningen senast 7/12. Sportlotten Sportlotterna kostar 50kr/st. Detta är en skraplott där man kan vinna upp till 350.000kr. Lotten ger också tillgång till "Citykupongerna", ett rabatthäfte i mobilen som är giltigt i 3 månader efter att man aktiverat sin kod. Genom den extra vinstchansen kan man vinna bilar och resor även på en nitlott. På baksidan av lotten finns också fyra rabattkuponger - 50kr på ICA Kvantum Ale Torg, 50kr på ICA Supermarket Älvängen, Köp en Big Mac få en Big Mac (2 för 1) på McDonalds Ale Torg och gratis dricka vid köp av pizza på Pizzeria Da Mille. Så även om man inte vinner på lotten får man pengarna tillbaka om man t.ex. veckohandlar på ICA - Win Win! Försäljningen av Sportlotterna ska redovisas senast 20/12. Detta gör ni genom att swisha till 070 253 61 29 (Sofia Bokvist). I texten anger ni namnet på spelaren och att det avser Sportlotter. Övrigt Jag undviker gärna att behöva påminna om betalning när slutet på respektive förälsjningsperiod närmar sig. Har ni möjlighet att ligga ute med pengarna och betala snart är det bra. Ser ni att det finns en större efterfrågan än de lotter som tilldelats, skriver ni i gästboken och frågar om det är någon som har kalendrar över. Samma sak gäller om ni har svårt för att sälja de lotter ni fått, skriv i gästboken och kolla om någon har lättare att sälja. Lycka till!
F14 (2011)
13 nov 2022
0kommentarer
Matchtröjor
Hej! Vi behöver se över våra matchställ så ni som har orange matchtröja hemma kan ta med den till träningen imorgon. Om man inte kan komma imorgon kan man meddela här om man har och om man behöver en större storlek. Glöm inte att det är ny träningstid på fredagar. 1700-1830 . Vi syns!
P14 (2011)
10 nov 2022
1kommentar
Ingen handbollsskola idag
Ingen handbollsskola idag
F8 (2017)
5 nov 2022
0kommentarer
Nya riktlinjer från och med nu
God kväll, Idag har vi tränare haft en träff där vi har diskuterat nuläget och hur vi skall ha det från och med nu (gäller alltså inte de nya lagkamrater som precis har börjat). Inför matcher och träningar Det är väldigt roligt att vårt lag fortfarande växer och att vi blir fler och fler. Vi kommer dock från och med nu vilja att nya lagkamrater tränar 8-10 gånger innan man spelar match så att man får chansen att komma in i spelet och lära sig regler och hur man överlag spelar handboll. För att bli kallad till match framöver vill vi att man kommer på minst ett träningstillfälle i veckan. Vi har ju samverkansavtalet att tänka på där vi står bakom att man utövar flera idrotter samtidigt. Det finns såklart undantag även om man inte har andra aktiviteter för sig och då är det bara för er föräldrar att meddelade detta till någon av oss tränare så tar vi såklart hänsyn till det. Man kan tex vara sjuk, bortrest eller ha andra förhinder. När vi spelar match eller tränar så är det viktigt att ni föräldrar meddelar avvikelser, med det menar vi exempelvis; om man inte kommer till samlingen utan åker direkt, inte kan komma på träningen för att man är sjuk, osv. Det är för att vår planering skall bli så bra som möjligt. Kommande åtaganden * Den 20/11 klockan 17.30 skall vi arrangera vårt damlags hemmamatch. Vi skall sköta kafeterian samt entrén. Vi återkommer med schema för det. * Vi har ett kommande åtagande med Lotter och Julkalendrar. Det kommer ganska snart att delas ut till försäljning. * Vi avrundar snart kakförsäljningen, bara denna veckan kvar. * Vi planerar för försäljning av toapapper men mer information om det här kommer efter årsskiftet. Intresseförfrågan Vi har identifierat ett par cuper. Den ena cupen är Kolding Cup (Danmark) 7-9/4-23 samt Partille cup 5-8/7-23. Vi kommer att skicka ut en intresseanmälan där vi kommer ställa frågan kring intresset samt kostnaden för cuperna. Därefter kommer vi ta beslut om hur vi gör framåt och om vi åker på cup.
F13 (2012)
3 nov 2022
3kommentarer
Sponsorer!
Hejsan! Vi tänkte ordna tröjor till killarna i laget, långärmade tjockare tröjor. Så nu får vi alla hjälpas åt och leta och fråga företag om de vill sponsra!!! För 3000kr får man sitt företagnamn tryckt på tröjan. Såklart får man sponsra med mer om man vill det. Så fråga där ni jobbar eller om ni känner någon med eget företag. Det ser ju väldigt snyggt och proffsigt ut om killarna kommer till matcher med likadana tröjor med sponsortryck på:) Vi kan ju t o m skrämma oss till vinster om killarna ser så proffsiga ut:):)!!! Kommentera här nedanför om ni har fått tag på någon sponsor. Hälsningar Föräldragruppen
P14 (2011)
1 nov 2022
6kommentarer
Visa fler nyheter